Afspraak maken

Aanmelden
  • Snel hulp
  • Vraaggericht
  • Persoonlijk

Patiënt verwijzen

Hoe en waar kan ik mijn patiënt aanmelden/verwijzen?

Je kunt je patiënt verwijzen via:

  • Digitaal: Zorgdomein / Ksyos / Edifact
  • Telefonisch: 020 590 55 55 of 088 505 12 02
  • Fax: 020 590 55 90

Verwijsbrief

Voor de aanmelding is altijd een verwijsbrief nodig. Het eenvoudigst kun je de aanmelding via Zorgdomein (of Ksyos / Edifact) laten verlopen.

Beschik je hier niet over, dan kun je hier een verwijsbrief downloaden. Het is de bedoeling dat je:

  • de verwijsbrief eerst opslaat en digitaal in Word invult;
  • de verwijsbrief daarna uitprint en je stempel en handtekening toevoegt;
  • de verwijsbrief vervolgens faxt; in verband met de privacy van je patiënt, wijzen wij je op de risico’s van het gebruik van onbeveiligde mailomgevingen.
  • Veilig mailen van verwijsbrieven kan via ZorgMail. We zijn dan te vinden onder het e-mailadres aanmelden@arkin.nl.
  •  In het formulier vind je diverse grijze velden die ingevuld moeten worden om de verwijzing zo snel mogelijk te kunnen verwerken. Let op: in de verwijsbrief vind je ook een drop down veld bij “Functie”.

Wij nemen na de aanmelding contact op met je patiënt om een afspraak te maken.

Na de intake direct aan de slag

PuntP doet haar uiterste best de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer uw patiënt is aangemeld, nemen wij telefonisch contact op om een afspraak voor een intakegesprek te maken. PuntP werkt met een Direct aan de slag groepsbehandeling die de uw patient meteen na de intake kan volgen.

Wachttijden in de GGZ

In de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op.
Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel patiënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht.

Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:

  • Het aantal beschikbare behandelaren en personeelskrapte in de zorg.
  • Toename van complexiteit en intensiteit van de zorgvraag o.a. door ambulantisering.

Uiteraard doen we er alles aan de wachttijden zo kort mogelijk te houden.
Per onderdeel heeft Arkin in kaart gebracht wat de oorzaken zijn en wat we kunnen beïnvloeden. Zo willen we onze GZ-psychologen opleiding uitbreiden en zetten we al langere tijd in op ‘gepast gebruik’ om niet langer te behandelen dan nodig. Verder passen we onze interne processen aan en zijn we in gesprek met de zorgverzekeraars.
Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vind je onze actuele, gemiddelde wachttijden.

Vragen

Heb je vragen, belt dan gerust met Centrale Aanmelding Arkin, maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

T 020 590 55 55
E aanmelden@arkin.nl

PuntP helpt je verder
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2019 PuntP - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Onderdeel van  Arkin